Σήμερα πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος εκδήλωση για την παρουσίαση του έργου Ηλεκτρονική Πολεοδομία – Σύστημα Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης και Αυτόματης Διαχείρισης των πληροφοριών και των Εργασιών των Πολεοδομικών Υπηρεσιών. Αναθέτουσα αρχή του προγράμματος είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας και το έργο αναφέρεται στο σύνολο των Πολεοδομικών Υπηρεσιών της χώρας. Σε μια περίοδο που το ενδιαφέρον των μηχανικών είναι στραμένο στην προάσπιση της αυτοτέλειας του ασφαλιστικού τους ταμείου, του ΤΣΜΕΔΕ, απέναντι στην προσπάθεια για κατάργησή του και την υφαρπαγή των αποθεματικών που με πολύ κόπο δημιουργήθηκαν εδώ και πολλές δεκαετίες χάρη στις μεγάλες εισφορές και τις μικρές συντάξεις των μηχανικών, το ΤΕΕ προσπαθεί ταυτόχρονα να δηλώνει παρών σε όλα τα μεγάλα θέματα των μηχανικών. Και φυσικά η βελτίωση των συνθηκών στα πολεοδομικά γραφεία της χώρας είναι ένα από τα ζητήματα στα οποία δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και άμεση προτεραιότητα.
Το πέρασμα των πολεοδομιών στην ηλεκτρονική εποχή, αποτελεί πάγιο αίτημα του ΤΕΕ αλλά και της μεγάλης πλειοψηφίας των μηχανικών. Ο εκσυγχρονισμός και η μηχανογράφηση των πολεοδομικών γραφείων αλλά και η βελτίωση των συνθηκών για τους εργαζομένους και τους μηχανικούς είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία. Το Τεχνικό Επιμελητήριο επικροτεί οποιαδήποτε προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύει πως τα έργα της κοινωνίας της πληροφορίας που αφορούν στη μηχανοργάνωση των διαδικασιών εξυπηρέτησης των πολιτών, και η ηλεκτρονική καταγραφή της διαδικασίας εισαγωγής και εσωτερικής κίνησης εγγράφων και φακέλων, μπορούν να δράσουν καταλυτικά στη δημιουργία των επιθυμητών συνθηκών. Για να γίνει όμως αυτό εφικτό, δεν αρκεί η εφαρμογή του προγράμματος, η οποία αν δεν προσέξουμε μπορεί να εξελιχθεί σε μια επιπρόσθετη γραφειοκρατική διαδικασία που θα επιφέρει απλά φόρτο εργασίας στους εργαζομένους και πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες στους εμπλεκόμενους μηχανικούς. Οι δυνατότητες που παρέχει η ηλεκτρονική πολεοδομία αν τις εκμεταλλευτούμε με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν να συμβάλλουν λιγότερο ή περισσότερο στην αντιμετώπιση δυσλειτουργιών, καθυστερήσεων και άλλων αρνητικών φαινόμενων που έχουν συνδεθεί κατά καιρούς με τη λειτουργία των πολεοδομιών. Σ΄ αυτό το πλαίσιο το ΤΕΕ συνεργάζεται και με το Υπουργείο Εσωτερικών αλλά και την Κοινωνία της Πληροφορίας ώστε το πέρασμα αυτό να γίνει όσο πιο σύντομα αλλά και με τον πλέον άρτιο τρόπο.
Απαραίτητη για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η συνεισφορά και η βοήθεια των υπαλλήλων των πολεοδομιών. Γιατί είναι βέβαιο πως η εμπειρία και οι γνώσεις των ανθρώπων που εργάζονται καθημερινά στα πολεοδομικά γραφεία θα είναι πολύτιμα στοιχεία για τη σωστότερη εφαρμογή του προγράμματος και την αποφυγή προβλημάτων ιδιαίτερα στο πρώτο στάδιο λειτουργίας του.
Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου είναι η ομογενοποίηση των διαδικασιών και των εντύπων, η ανάπτυξη, παραμετροποίηση, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος που επιτρέπει τη διαχείριση της ροής τυποποιημένων εργασιών και πληροφοριών για το σύνολο των Πολεοδομικών Υπηρεσιών της χώρας, καθώς και την παρακολούθηση των πολεοδομικών αιτημάτων των πολιτών.
Επίσης περιλαμβάνει παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και υποστήριξης των χρηστών κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας, εξασφάλιση της καλής λειτουργίας των εφαρμογών στις κατά τόπους πολεοδομίες καθώς και παροχή υπηρεσιών τεχνικής και επιστημονικής υποστήριξης.
Στόχος του προγράμματος είναι η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών των Πολεοδομικών Υπηρεσιών, με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, η ηλεκτρονική καταγραφή της εσωτερικής κίνησης των εισερχόμενων εγγράφων με ιδιαίτερη έμφαση στην παρακολούθηση των διαδοχικών χρεώσεων που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων, καθώς και η γρήγορη αναζήτηση, επεξεργασία και εκτύπωση εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων και αιτήσεων και η δημιουργία, συντήρηση και ασφάλεια των αρχείων στελεχών των οικοδομικών αδειών.
Η σωστή εφαρμογή του προγράμματος μπορεί να επιφέρει καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, βελτίωση της ποιότητας λειτουργιών, αποτελεσματικότερη διαχείριση πληροφορίας, μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης, περιορισμό της φυσικής παρουσίας του πολίτη, εξοικονόμηση χρόνου και πόρων και βέβαια βελτίωση της εξυπηρέτησης των μηχανικών.
Είναι προφανές πως η υλοποίηση και η εφαρμογή του έργου δεν θα επιλύσει όλα τα προβλήματα των πολεοδομικών γραφείων τα οποία είναι πολλά και ποικιλόμορφα και οφείλονται σε βασικές ελλείψεις στην υποδομή στον εξοπλισμό και στους ανθρώπινους πόρους. Επομένως η συνεργασία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με τους προϊσταμένους των πολεοδομιών δεν μπορεί να εξαντληθεί μόνο στην εφαρμογή του προγράμματος αλλά πρέπει να συνεχιστεί και στο μέλλον αφού οι προβληματισμοί και οι στόχοι είναι κοινοί. Όπως βέβαια αντίστοιχες εκδηλώσεις θα πρέπει να διοργανωθούν στο άμεσο μέλλον και στην περιφέρεια με τους υπεύθυνους των περιφερειακών πολεοδομικών γραφείων.
Το πέρασμα των πολεοδομιών στην ηλεκτρονική εποχή, αποτελεί πάγιο αίτημα του ΤΕΕ αλλά και της μεγάλης πλειοψηφίας των μηχανικών. Ο εκσυγχρονισμός και η μηχανογράφηση των πολεοδομικών γραφείων αλλά και η βελτίωση των συνθηκών για τους εργαζομένους και τους μηχανικούς είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία. Το Τεχνικό Επιμελητήριο επικροτεί οποιαδήποτε προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύει πως τα έργα της κοινωνίας της πληροφορίας που αφορούν στη μηχανοργάνωση των διαδικασιών εξυπηρέτησης των πολιτών, και η ηλεκτρονική καταγραφή της διαδικασίας εισαγωγής και εσωτερικής κίνησης εγγράφων και φακέλων, μπορούν να δράσουν καταλυτικά στη δημιουργία των επιθυμητών συνθηκών. Για να γίνει όμως αυτό εφικτό, δεν αρκεί η εφαρμογή του προγράμματος, η οποία αν δεν προσέξουμε μπορεί να εξελιχθεί σε μια επιπρόσθετη γραφειοκρατική διαδικασία που θα επιφέρει απλά φόρτο εργασίας στους εργαζομένους και πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες στους εμπλεκόμενους μηχανικούς. Οι δυνατότητες που παρέχει η ηλεκτρονική πολεοδομία αν τις εκμεταλλευτούμε με τον κατάλληλο τρόπο μπορούν να συμβάλλουν λιγότερο ή περισσότερο στην αντιμετώπιση δυσλειτουργιών, καθυστερήσεων και άλλων αρνητικών φαινόμενων που έχουν συνδεθεί κατά καιρούς με τη λειτουργία των πολεοδομιών. Σ΄ αυτό το πλαίσιο το ΤΕΕ συνεργάζεται και με το Υπουργείο Εσωτερικών αλλά και την Κοινωνία της Πληροφορίας ώστε το πέρασμα αυτό να γίνει όσο πιο σύντομα αλλά και με τον πλέον άρτιο τρόπο.
Απαραίτητη για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η συνεισφορά και η βοήθεια των υπαλλήλων των πολεοδομιών. Γιατί είναι βέβαιο πως η εμπειρία και οι γνώσεις των ανθρώπων που εργάζονται καθημερινά στα πολεοδομικά γραφεία θα είναι πολύτιμα στοιχεία για τη σωστότερη εφαρμογή του προγράμματος και την αποφυγή προβλημάτων ιδιαίτερα στο πρώτο στάδιο λειτουργίας του.
Συνοπτικά το αντικείμενο του έργου είναι η ομογενοποίηση των διαδικασιών και των εντύπων, η ανάπτυξη, παραμετροποίηση, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος που επιτρέπει τη διαχείριση της ροής τυποποιημένων εργασιών και πληροφοριών για το σύνολο των Πολεοδομικών Υπηρεσιών της χώρας, καθώς και την παρακολούθηση των πολεοδομικών αιτημάτων των πολιτών.
Επίσης περιλαμβάνει παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και υποστήριξης των χρηστών κατά τη διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας, εξασφάλιση της καλής λειτουργίας των εφαρμογών στις κατά τόπους πολεοδομίες καθώς και παροχή υπηρεσιών τεχνικής και επιστημονικής υποστήριξης.
Στόχος του προγράμματος είναι η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών των Πολεοδομικών Υπηρεσιών, με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, η ηλεκτρονική καταγραφή της εσωτερικής κίνησης των εισερχόμενων εγγράφων με ιδιαίτερη έμφαση στην παρακολούθηση των διαδοχικών χρεώσεων που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων, καθώς και η γρήγορη αναζήτηση, επεξεργασία και εκτύπωση εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων και αιτήσεων και η δημιουργία, συντήρηση και ασφάλεια των αρχείων στελεχών των οικοδομικών αδειών.
Η σωστή εφαρμογή του προγράμματος μπορεί να επιφέρει καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, βελτίωση της ποιότητας λειτουργιών, αποτελεσματικότερη διαχείριση πληροφορίας, μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης, περιορισμό της φυσικής παρουσίας του πολίτη, εξοικονόμηση χρόνου και πόρων και βέβαια βελτίωση της εξυπηρέτησης των μηχανικών.
Είναι προφανές πως η υλοποίηση και η εφαρμογή του έργου δεν θα επιλύσει όλα τα προβλήματα των πολεοδομικών γραφείων τα οποία είναι πολλά και ποικιλόμορφα και οφείλονται σε βασικές ελλείψεις στην υποδομή στον εξοπλισμό και στους ανθρώπινους πόρους. Επομένως η συνεργασία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με τους προϊσταμένους των πολεοδομιών δεν μπορεί να εξαντληθεί μόνο στην εφαρμογή του προγράμματος αλλά πρέπει να συνεχιστεί και στο μέλλον αφού οι προβληματισμοί και οι στόχοι είναι κοινοί. Όπως βέβαια αντίστοιχες εκδηλώσεις θα πρέπει να διοργανωθούν στο άμεσο μέλλον και στην περιφέρεια με τους υπεύθυνους των περιφερειακών πολεοδομικών γραφείων.
1 σχόλιο:
Για μια άλλη εικόνα των έργων της e-πολεοδομίας, από μηχανικούς του δημοσίου που έχουν άμεση σχέση με αυτά τα έργα εδώ: http://e-poleodomia.blogspot.com/
Δημοσίευση σχολίου